søndag 14. september 2008

Den siste uka har det vært mye snakk om "Big Bang-prosjektet" i Sveits. Om det e noen som ikke kjenne t detta så sjekk ut her:
Leste idag Oddbjørn sitt innlegg der han blant anna skrive at det ikke e heilt utenkelig at det fins ei guddommeleg kraft bak både Big Bang og evolusjonsteorien. Og det va ein fin link inn t d eg ville si. Det e ikke nødvendigvis sånn at vitenskap og religiøs tro kræsje med kverandre. Har lest litt i ei bok som hette "Tro og vitenskap", som bla. Bjørn Are Davidsen e medforfattar av. Jepp, det e han som komme hit t skulen nå snart, og ut ifra det eg har lest i den boka, så har eg lyst t å høra mer av d han har å si.
Anyways, kan ofta virka som om det e slik at om du tror på vitenskapen så kan du ikke ha en religiøs tro. Men eg tror ikke det alltid nødvendigvis må væra sånn. Kanskje vitenskap og religiøs tro faktisk samsvare ganske bra? Detta vil eg vertfall skriva om seinare, blei jo ikke så mye nå. Men eg føle helst for å køya nå. Så: mer om dette senere :)

Ingen kommentarer: